Meneeköhän tuo nyt ihan oikein, mitä Oinonen tuossa nyt tyrkyttää ... susilupia lisää, että tapahtuu mitä (susikanta häviää, että hirviä säästyisi metsästäjille ja että sudet eivät ahdistelisi muita)?
Hivenen ampuu ohi ja korkeelta ... sillä, jos metsämies ampuu suden luontaista ravintoa, esim. nyt hirviä, niin mitä susi silloin syö, kun ei ole hirviä. Eikö se silloin etsi jotain muuta.
Tuo Oinosen veto on kyllä hyvä, mutta sillähän sitten päästää susiongelmista, kun on metsässä luontaista ravintoa.
(eipä sitä tarvi syödä hallia talon pihalta, tai ahdistella pienokaisia koulumatkoilla, nälissään). EIKÖ tuo mene juurikin noin.
Näin minä tämän ymmärrän.
En ole mikään metsämies, enkä siintä pidä ollenkaan, mutta ampua osaan ja odottelenkin sitä, että pääsen taitojani näyttämään ...
Pentti Oinosen ratkaisu susiongelmaan:Hirvenmetsästäjät lakkoon viideksi vuodeksi
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/pentti-oinonen-hirvenmets%C3%A4st%C3%A4j%C3%A4t-lakkoon/719694Kansanedustaja Pentti Oinonen (ps.) ehdottaa hirvenmetsästäjien lakkoa 2-5 vuodeksi, jotta virkamiehet alkaisivat taipua susilupien myöntämiseen.
- He tulevat lopulta polvillaan pyytämään, että menkää metsälle niin saatte susiluvat, kun maanteillä ei enää kukaan uskalla ajaa hirvivaaran takia, Oinonen perusteli Kiuruvedellä keskiviikkona metsästäjien järjestämässä susi-illassa.
Kansanedustaja Elsi Kataisen (kesk.) mielestä tehokkain keino susiongelman ratkaisemiseksi on poliitikoiden luoma paine lakimuutokseen.
- Sitä ennen viranomaisten kuuluisi myöntää poikkeuslupia, joiden tarve on aivan ilmeinen, hän sanoi.
Metsästäjät olivat puheenvuoroissaan tuskastuneita susitilanteeseen. Koiria ei voi käyttää metsästyksessä, koirakokeita ei voi järjestää, lapsia ei uskalla laskea yksin koulumatkalle eikä vauvoja nukuttaa vaunuissa ulkona.
ps. kertokaas sit mulle, olenko itse ymmärtänyt väärin tuon "metsästämisen" ...