Kuinkahan moni matti tai maija meikäläinen tuosta välittää (kun eivät edes ymm. lajitella kotitalousjätteitäänkään) ja kun tuota enemmän ajattelee ja useammin tulee eteen tuo tilanne, ongelma mielummin, niin mitä olisi tehtävä tuossa asiassa, meinaan vaan, että siihen tässä eneiten on panostettava, sillä kotona kasvaa se huomisen taimi .. siis, tarkoitan, että kotoa opit ja -mallit, niin sitä voi tulevaisuudessa olla näistäkin opeista hyötyä, ainakin ajatusmaailma "paremmasta" ja vähemmän kuluttavasta yhteiskunnasta.
Minä ajattelen tätä näin ja opetan lapsiani tuohon maailman. Opit olen itse opetellut jo kouluiässä, sekä ammttiini, mutta kouluttanut itseäni myös lisää ja juurkin tähän asiaan. Toimintani ei vain tyydyttänyt "joitain herroja" .. niin, sitä sitten meni kalliit esr-rahoituksella koulutetut opit vtuiksi (tiedän ketä tästäkin SAA kiittää, se olkoot hys hys vielä vaan).
Niin, tuolle asialle, että jätevuoret ja -romuvuoret ja niistä talteen saamat "arvokkaat" metallit ja muut aineet (muovit) etc etc .. saadaan PAREMMIN talteen, niin tuossa asiassa tulisi terävöittää kaikkia kotitalouksiakin .. talten ja oikeisiin pisteisiin, niin hyöty olisi suurempi ja varmemmin paikassaan, eikä niin kuin nyt että tungetaan vaan kaikki yhteen ja samaan laatikkoon, niin kauan kuin sitä mahtuu ..
Sitä kun aikamme eletään, niin raaka-aineet loppuu (vielä ei tunnuta välittävän tuostakaan) mutta kun sitten se ensimmäinen elintärkeä on loppu, niin mitä sitten eteen .. mielikuvitusta voi ja saa käyttää .. et et VOI VOI.
Mä rähjään täällä ja kotonani, mutta pitäsi kait lähteä tuonne toreille ja turuille soittamaan turpaansa enemmän ja useemmin, niin oisko sittenkään mitään hyötyä .. edes mulle?
--
jatkaa jossain vaiheessa, mikäli paukkuja ..
ja muuten .. tuossa os. jossa myös vttuilen ihmisille .. FACEBOOK ja Lahti - GreenCity (sitä en tiedä kuinka kauan)

Sattui olemaan lahtelainen vihreiden kunnanvaltuutettu (vai mikälie edustaja) joka ylläpitää ko. facea .. heheheee